....

nuffnang

nuffnang

Rabu, 9 Jun 2010

Kata-Kata Semangat

Hari nie entah macam ner aku terbuka satu blog. Blog nie menarik minat aku coz byk beri peringatan tentang perjalanan dlm kehidupan...yea laa..aku pun kekadang tersasar dlm mencari ketenangan..ewah.mcm frush jer..biasa laaa...hidup x lari dr dugaan..x kira laa bujang ker..kawin ker..asal nama manusia 2 tetap akan d duga..tul tak!!..nie atr mutiara kata yg menarik minat aku..sama-sama kira renungkan..hehehe...

" Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat. Kita menangis dan tertanya-tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah hendak memberikan kita pelangi."

betul laa kan setiap yg pahit itu sebenarnya penawar kepada kemanisan..mungkin x d dunia tp d akhirat..yg penting sentiasa ingat pada NYA...
" Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita dapat mengubati hati yang telah terluka. Kemaafan yang diberi secara ikhlas umpama pisau bedah yang boleh membuang segala parut luka emosi."

entah laa..mampu ker kita utk mmaafkan setiap kesalahan yg menyakitkan..aku x brani komen coz aku sdr pun bukan sorg yg pemaaf..kadang2 bile kita memaafkan kesalahan yg sama..akhirnya tawar gak ati nie...mulut buleh kate maaf..tp ati belum tentu lg..so..fikir2 laa sendiri..sakit @ tidak, ikhlas @ tidak hanya kite yg tahu..bukan senang utk mjd org yg ikhlas mmaafkan org lain..busahalah utk mjd sebahagian dr mereka...aku...entah laaa...hehehehe

" Jika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi, jangan terlalu sedih, terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahgiakan kamu."

buleh ker...hehehe sendiri nilai..sendiri fikir...jgn tanya aku..aku pun x tahu...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan