....

nuffnang

nuffnang

Rabu, 28 Julai 2010

Amanah Saham..

Bila sebut jer Amanah Saham..pasti ramai yg terbayang pasal Bursa Saham..emp..rasa2 naik ke..turun saham ari nie..tu laa manusia..$..$..$..kite x perasan pun tentang saham kita ms di sana nanti..dimana? aaa..saham ms kite bertemu dgn Pencipta laa..saham yg bakal menentukan ke mana arah tujuan kite..Syurga @ neraka..
Aku tertarik dgn perbincangan tajuk nie dlm rancangan Halaqah,terbitan Astro Awanis. Ia buat aku berfikir..mampu ker aku meninggkatkan saham aku di sana nanti..emp..Kalu di dunia..saham yg paling nyata adalah kedudukan dan $..tp sedar @ tidak saham kita yg paling besar yg tak mampu kita bli ngan duit adalah anak2..
zaman kian brubah,cara mendidik juga makin brubah..yea lah..anak2 skang pantang dtegur,dkritik..mula laa buat kes..lari umah laa..isap dadah..ponteng sekolah..mcm2 laa..kes buang bayi rata2 mlibatkan remaja..sape remaja 2 kalu bkn golongan anak2..
Sapa yg patut dpersalahkan..??! Bagaimana saham kita nanti jika anak2 kita trus hanyut..sedihnya..bila tiba ms untuk kite pergi tiada apa yg mampu kita bawa sebagai saham di alam sana..
Mampukah kita melahirkan anak2 yg soleh dan solehah sebagai bekalan untuk membawa kita ke syurga..??
Tepuk dada tanyalah iman..kata ustaz,so..fikir2kanlah..mudah2an kita mampu mendidik anak2 kita menjadi anak yg berpegang kepada ajaran agama dan menjadi anak2 yg soleh dan solehah..Jauhkanlah dari perkara2 yg mungkar..amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan