....

nuffnang

nuffnang

Isnin, 12 Julai 2010

Lawak Tak Sedar Diri..

Diceritakan didalam sebuah hutan, tinggal laa berbagai-bagai jenis binatang..Adapun dalam banyak-banyak binatang nie terdapat dua sahabat karib iaitu seekor anak babi dan seekor anak kerbau..
Pada suatu petang, sedang mereka melepak-lepak di sebuah taman hutan..

Babi : ish..boring laa plak kan kerbau..

Kerbau:aa'aahh boring betul...kau pikir aper yang patut kiter buat agar hilang boring kiter nie..

Babi :haa..aku ade satu cadangan, ape kate kite melukis. Kau lukis muka aku dan aku lukis muka kau..

Kerbau:emmp..ok gak, First kau lukis muka aku dulu pastu aku plak lukis muka kau.

Babi :ok, kau dok diam2..

5 minit kemudian....

Babi : hah, dah siap, nah...

Kerbau: waaaa...lawanyer kau lukis. Ok sekang aku plak lukis muka kau.

maka anak kerbau pun mula melukis muka anak babi. 5 minit kemudian...

Kerbau: nah dah siap muka kau yang lawa nie...

Babi: (muka tetiba jd merah..lalu marah kat nak kerbau) ape yang kau lukis nie..kerbau?!!

Kerbau: laa betul laa ape yang aku lukis tu. (kerbau tak puas hati)

Babi : nie bukan muke aku...nie muke BABI...

p/s: kite mesti sedar diri kite nie...jgn asik duk lupe akan diri kite tau...

*** so pandang diri sendiri sebelum pandang keburukkan org lain key...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan